- אפשרויות פרסום במגוון רחב של תחנות הרדיו המובילות
- המחירים הטובים ביותר בישראל - החל מ- 4,990 ש"ח
- חשיפה מהירה לאלפי לקוחות פוטנציאלים כל יום
- פרסום אידיאלי לחיזוק מותג והגברת המודעות
קבלו הצעת מחיר משתלמת
* מבצע מטורף לזמן מוגבל
פרסום ברדיו הוא עדיין אמצעי פרסום יעיל ומוצלח מאוד גם בימינו, כשיש מבחר גדול של אפשרויות פרסום במדיומים השונים. פרסומות ברדיו הוא עדיין אחד מערוצי הפרסום הרלוונטיים והאפקטיביים בישראל. פרסום ברדיו פשוט עובד והעובדה שעסקים רבים קטנים כגדולים ממשיכים להשקיע בפרסום ברדיו ולהרוויח מכך.
במאמר הבא נתייחס למספר נושאים וביניהם פרסומות ברדיו – מהן האפשרויות, האפקטיביות של פרסום ברדיו (Radio Advertising), פרסום ברדיו מחיר אל מול תמורה (תועלת) ונגע גם בשאלת המחיר – כמה עולה פרסום ברדיו.
פרסום ברדיו החל מ-4,990 ש"ח לפרטים התקשרו: 050-7928679
ישנן מספר סיבות לכך שהאופציה לפרסום בתחנות הרדיו בארץ, לפחות עבור חלק נכבד מהעסקים, היא מומלצת מאוד. הסיבה העיקרית היא החשיפה הגדולה של הציבור בישראל לשידורי הרדיו בתחנות הרדיו השונות: כאן רשת ב', כאן רשת ג', רדיו 88FM, גלי צה"ל, גלגל"צ, רדיו לב המדינה 91FM, רדיו ללא הפסקה 103FM, רדיו אקו 99, רדיוס 100FM, רדיו תל אביב 102FM, רדיו דרום, רדיו חיפה, רדיו צפון ללא הפסקה, רדיו אמצע הדרך, רדיו קול הים האדום, רדיו קול ברמה, רדיו כל חי, רדיו גלי ישראל, רדיו רק"ע ורדיו פרוויה ברוסית, רדיו א-שמס ורדיו מכאן בערבית.
ברוב המקרים המאזינים לרדיו הם קהל שבוי – מקשיבים לרוב תוך כדי נהיגה או בזמן פעילות אחרת בבית למשל, אופן ההאזנה למדיה הזו ואינם נוטים לזפזפ יותר מדי בין ערוצים, היכולת להעביר מסרים לציבור רחב מאוד (גם ברמה הכרתית וגם ברמה תת הכרתית ) המאזין בשילוב העלויות הסבירות ביותר של הפרסום, הופכות את הפרסום ברדיו לעניין משתלם במיוחד עבור עסקים רבים.
פרסומות ברדיו – נתונים מעניינים על רמת החשיפה
פרסומות רדיו זוכות בארץ לחשיפה גבוהה מאוד ויש לרדיו קהל המאזינים הוא גדול, גם בעידן הטכנולוגי המתקדם, בו אנחנו לא מנותקים לרגע מהסמארטפונים, והאינטרנט, הטלוויזיה והמדיות החברתיות נגישות לנו בכל זמן ובכל מצב, אנשים רבים בוחרים להאזין לרדיו ומתחברים למדיום הזה.
על פי נתוני TGI- גוף המחקר המוביל בארץ בכל הקשור למדיומים התקשורתיים, במהלך 2013 נרשמה עלייה בהאזנה לכמעט כל תחנות הרדיו בארץ. רשת ב' למשל ,מגיעה לשיעור חשיפה שנתי ממוצע של כ- 25%, ב- 88FM נרשמה בשנת 2013 עלייה של למעלה מ- 50% בנתוני ההאזנה, ורדיו ללא הפסקה (103FM) הגיעה לחשיפה כלל ארצית של מעל- 10% בקרב מבוגרים מעל גיל 18. תחשבו לכמה פרסומות ברדיו כל המאזינים הללו נחשפו.
דבר נוסף שעולה מנתוני המחקר , שהאזנה לשידורי רדיו וחשיפה עדיין נפוצה כל כך במקביל לכל ערוצי התקשורת האחרים שנגישים לנו ומעסיקים אותנו, פשוט כי מדובר בסוג מדיה שאהוב על אנשים רבים בטווח גילאים רחב ונוגע לקהל מגוון במיוחד. כך שהרדיו עבר איזו שהיא טרנספורמציה ובניגוד לזה שהיינו עשויים לחשוב ששידורי הרדיו יחלפו מן העולם עם השתלטות ערוצי התקשורת המודרניים והמתקדמים שיש, המדיום התקשורתי הזה שרד ופשוט נוצרה עבורו התאמה פונקציונאלית, כי כיום אנשים רבים מאזינים לתוכניות הרדיו השונות דרך הסמארטפונים והטאבלטים, דרך המחשב וגם דרך הטלוויזיה.
משך הזמן שאנשים מבלים בכבישים, בנסיעות ובפקקים רק גורם לנהגים שמבלים זמן רב ברכב על הכביש ואינם יכולים להתעסק בסמארטפון בזמן הנהיגה, להקשיב ליותר ויותר להיחשף יותר לשידורי הרדיו וזו דוגמא מצוינת לקהל מאזינים שהוא למעשה קהל שבוי.
האפשרויות לפרסום ברדיו
רוב הפרסומות ברדיו נמשכות בין 20 שניות ועד ל- 30 שניות, שברדיו זהו משך זמן אופטימלי להעברת מסרים שונים באופן אפקטיבי שלא יעבור את הגבול ויתפרש כמציק. כמובן שלאור פרק הזמן הקצר על פרסומות ברדיו להיות ממוקדות תמציתיות והפרסומת ברדיו חייבת להיות קליטה.
כמו כן, חשוב מאוד להדגיש את הדרכים בהן ניתן ליצור קשר עם בית העסק או לרכוש את המוצר/שירות המפורסמים, בעיקר באמצעות פרסום מספרי טלפון קליטים או מספרי כוכבית מקוצרים שלרוב יהיו מלווים בלחן מדבק.
אופציה נוספת לפרסום ברדיו היא יצירת פרסומת ארוכה בת 30 שניות שמשודרת בתחילת הקמפיין, ולאחר מכן החלפתה בטיזרים תמציתיים בני 10-15 שניות ולפעמים אף פחות – במטרה לחזק את המותג המפורסם או המוצר אותו רוצים לשווק ולשמור אותם בתודעה לאורך זמן רב (פרסומות קצרצרות, באופן טבעי, ניתן להעלות לאוויר פעמים רבות מבלי להידרש להוצאות גבוהות).
ניתן לשבץ דברי פרסום ברדיו ברשתות שידור שונות. יש את קול ישראל המשדרת פרסומות (בפרט רשת ב', רשת ג', רשת א' ו- 88FM), בגלגל"צ, אחת מתחנות הרדיו הפופולאריות ביותר בארץ הזוכה לחשיפה עצומה של מאזינים במשך רוב שעות היום, וגם בשידורי בתחנות האזוריות הפרוסות ברחבי הארץ כגון רדיו צפון, רדיו קול רגע (המשרד באזור העמקים), רדיו חיפה, רדיו קול חי וקול ברמה (המיועדים לציבור החרדי), רדיו ללא הפסקה, רדיוס, רדיו תל אביב, רדיו לב המדינה, אקו 99FM, רדיו ירושלים החדש, רדיו דרום ורדיו קול הים האדום, ורשת גלי ישראל המשדרת ביהודה ושומרון.
הודות למגוון הרחב של התחנות תוכלו ליצור פרסומות לקהל יעד ממוקד מבחינה גיאוגרפית, וגם מבחינת פרמטרים נוספים משום ניתן לפלח את קהל היעד והאוכלוסייה על פי משתנים שונים בהתאם לתחנות הרדיו המועדפות עליהם וסוג השידור של תחנות אלו ובכך להגדיל באופן משמעותי את יעילות הפרסום.
אם כן, לפרסומות רדיו נתוני חשיפה גבוהים מאוד הנפרשים על פני הקשת הרחבה של קהלי היעד בין אם מיקדנו אותו ובין אם לא, והדבר מאפשר להעביר לקהל המאזינים מסרים קולעים בעלי השפעה ולייצר מודעות למוצר/שירות/מותג או בית עסק באופן יעיל ומהיר.
מדי יום אנו נחשפים למגוון פרסומות רדיו ולמסרים גלויים וסמויים מטעם מפרסמים שונים, תכני הפרסום הללו משפיעים על תודעתנו, אם אנו מודעים ובוחרים בכך וגם אם לא . על ידי פרסומת שמע קצרה משכנעת עם משפט קליט , ג'ינגל שיתקע לנו בראש או מסר מבדר המאזינים יזכרו את הפרסומת ואולי אף ישתכנעו ליצור קשר ם בית העסק שלכם, לרכוש את המוצר או להזמין את השירות שאתם מפרסמים. כמו כן, הג'ינגלים הקליטים שמאפיינים את הפרסומות ברדיו שכזה גורמים לאנשים לזמזם ולשיר אותם או לדבר עליהם ובכך ממשיך הפרסום גם מפה לאוזן.
כמה עולה פרסום ברדיו
כמה עולה פרסום ברדיו? שאלה מצוינת שאין עליה תשובה אחת חד משמעית. העלות של פרסומות רדיו משתנה בהתאם לערוץ הרדיו בו היא תשודר, תכיפות השידור, אורך הפרסום והימים בהם היא תשודר. לדוגמא, פרסום ברדיו אזורי (לדוגמא רדיו חיפה, רדיו צפון, רדיו דרום וכדומה) באורך של כ-20 שניות, שישודר 10 פעמים ביום, בימים ראשון עד חמישי – כלומר 50 פעמים בשבוע, יעלה לכם בין 20,000 ₪ ל-30,000 ₪. תיתכן סטייה מסוימת של כ-10-15% במיקום התשדיר, המחירים אינם כוללים מע"מ והנפקה. ודאי שבערוצי השידור הארציים ו/או המוכרים יותר, להם קהל מאזינים גדול וקבוע, פרסומות ברדיו יעלו לכם יותר כסף. כמו כן, פרסום ברדיו בסופי שבוע ובחגים, יקפיץ את המחיר בעוד כמה אלפי שקלים. על כן השאלה 'כמה עולה פרסום ברדיו' היא שאלה שאי אפשר לתת עליה תשובה חותכת. ישנו טווח מחירים רב מאוד והוא משתנה כתלות במספר פרמטרים. יהי עליכם לברר מול הגורם הרלוונטי מה הן אפשרויות הפרסום שיכול להתאים לכן, ולקבל הצעת מחיר מותאמת באופן אישי.
האפקטיביות של פרסומת קליטה ברדיו
כולנו כבר משננים בעל פה את המסר הקליט של הפרסומת של חברת הביטוח 9,000,000 כולנו מכירים בעל פה את הלחן לשירות מימוש הזכויות של "לבנת פורן" ואין אחד שלא שמע את המשפט המדבק "הוליייי מוזסססס" של רשת המסעדות הידועה.
על כולנו זה משפיע ברמה תת הכרתית, אנו שומעים ומקשיבים לפרסומת שחוזרת על עצמה שוב ושוב, פעמים רבות ברמה יומיומית או אפילו מספר פעמים ביום והמסרים נטמעים בתודעה שלנו, וברגע שהמסר נטמע, הוא ישפיע עלינו.. סבירות גבוהה שאם נרצה להזמין משלוח אוכל בערב נתקשר למוזס או שאם נשמע על מישהו שמחפש לעשות ביטוח נציע לו להתקשר לחברת הביטוח 9,000,000 זה יבוא לנו כל כך בטבעיות שאפילו לא נקשר בין הפרסומת שנחשפנו אליה לבין מה שאנו עושים.
זו הייחודיות של הפרסום ברדיו, מעין שטיפת מוח אם תרצו, והעובדה היא שזה עובד על כולנו, ועובד מצוין.
פרסום ברדיו – פתרון מושלם לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים
אם כן הרדיו נותן לעסקים קטנים כגדולים את האפשרות לפרסם במחירים זולים יחסית ועדיין להשיג מהקמפיין הפרסומי תוצאות מעולות. זהו יתרון בולט על פני אמצעי מדיה אחרים שגם אמנם פונים לקהלי יעד רחבים, אבל עשויים להיות יקרים בהרבה או שאינם מאפשרים פילוח דומה של קהל היעד לזה שמתאפשר ברדיו.
פרסום ברדיו החל מ-4,990 ש"ח לפרטים התקשרו: 050-7928679
אם כן הרדיו נותן לעסקים קטנים כגדולים את האפשרות לפרסם במחירים זולים יחסית ועדיין להשיג מהקמפיין הפרסומי תוצאות מעולות. זהו יתרון בולט של פרסומות רדיו על פני אמצעי מדיה אחרים שגם אמנם פונים לקהלי יעד רחבים, אבל עשויים להיות יקרים בהרבה או שאינם מאפשרים פילוח דומה של קהל היעד לזה שמתאפשר ברדיו.
המחיר ההוגן (יחסית) עבור שידור פרסומות רדיו מאפשר למשרד פרסום לרכוש חבילות הכוללות זמני שידור רבים וכך לחזור שוב ושוב על המסרים. כדאי לדעת שחלק מהמאזינים לרדיו עושים זאת מבלי להקדיש לתכנים תשומת לב מרבית, אולם המסרים בכל מקרה מחלחלים ומשפיעים על המאזינים.
יתרון נוסף שיש לפרסום ברדיו הוא האפשרות לתכנן את שעות הפרסום ואת התחנה בה תשודר הפרסומת לפי קהל היעד המבוקש, ובכך למקסם את יעילות הפרסום. סביר שפרסומת שתשובץ בין שידורי תחנת רדיו מתאימה ושעות מסוימות במהלך היום (לדוגמא בשעות הבוקר או אחר הצהריים המאוחרות כשאנשים רבים נמצאים ברכביהם או בתחבורה הציבורית בדרכם לעבודה או מהעבודה חזרה הביתה , ומאזינים לשידורי הרדיו).
פרסומות רדיו יכול להיות גורם זרז להגדלת מכירות, יצירת קהל לקוחות והגברת מודעות למוצר או לעסק שלכם. היעילות בפרסומות ברדיו היא גבוהה מאוד ביחס לעלויות הנדרשות, שהן נמוכות יחסית. לסיכום, פרסום ברדיו הוא כדאי מאוד עבור עסקים, בין אם הם קטנים בינוניים או גדולים, ומהוות פתרון מושלם עבור בתי עסק שמעוניינים להשיג לעצמם חשיפה רבה מאוד מבלי להשקיע הון תועפות.
פרסום ברדיו החל מ-4,990 ש"ח לפרטים התקשרו: 050-7928679