כתיבה קידומית או כתיבה אינטרנטית היא כתיבה שפונה למנועי החיפוש ומטרתה לקדם את האתר בעזרת התוכן הכתוב שבו.
בשונה מכתיבה רגילה המורכבת ממבוא, טקסט וסיכום, הכתיבה האינטרנטית מתרכזת בכללים אחרים של כתיבה.
מדוע חשוב לכתוב על פי כללי הכתיבה הקידומית? על מנת להגיע לאופטימיזציה במנועי החיפוש,
כלומר להשתמש בתוכן של האתר כאמצעי קידום רצוי לאמץ את הכללים.
חשוב להבין שכתיבה באינטרנט שונה מכתיבה אליה אנחנו רגילים, האינטרנט מדבר בשפה אחרת מזו היומיומית שלנו ובה צריך לכתוב על מנת שיבינו אותנו.
הדרישה לכתוב באופן אחר נובעת מכך שהקריאה דרך מסך המחשב שונה מקריאה מדף, דרך המחשב אנחנו מתקשים יותר לעקוב ולהתרכז בתוכן אם מדובר בטקסטים דומים לאלו המודפסים.
כללי כתיבה אינטרנטית לקידום אתר
מילות מפתח
בחירת מילות מפתח היא אסטרטגיית קידום, המילים לא צריכות להיות אקראיות עם צליל יפה אלא מילים שהן פופולאריות במנועי החיפוש.
בשביל לסייע במציאת המילים הפופולאריות מספק גוגל כלי נהדר שהוא חלק מגוגל אדוורדס בעל השם הפשוט- "כלי מילות מפתח".
בחירת המילים המתאימות היא המפתח להעלאת הדירוג של האתר במנועי החיפוש, ככל שמילת המפתח שבחרנו מבוקשת יותר וההיצע שקיים לגביה נמוך יותר כך נצליח באמצעותה לקדם את האתר שלנו.
כותרת
הכותרת צריכה להיות אינפורמטיבית ולא מתחכמת והיא צריכה להכיל את המילים שאנחנו מעוניינים לקדם. זאת אומרת לא להשתמש במשחקי לשון,
שגיאות כתיב ושאר מניפולציות של השפה אותן מנועי החיפוש לא יצליחו לעבד.
כתיבה קצרה
לכתוב קצר, לעניין ושיבינו אותך זאת מהות הכתיבה האינטרנטית. טקסט ארוך מדי שקופץ מנושא לנושא הוא קשה לקריאה לעין שמביטה במסך,
לכן יש להגדיר מראש מהו הנושא עליו רוצים לכתוב ולחפש חומרים שיסבירו אותו באופן הקצר והענייני ביותר. בשום אופן אין לכתוב לאורך יותר מ 2 עמודים.
תוכן אינפורמטיבי
מטרתנו בתהליך הכתיבה הקידומית היא לפנות הן אל הגולשים והן אל מנועי החיפוש ולכן עלינו לדאוג שלתוכן יהיה "בשר" בו ניתן להאכיל את שניהם.
לכתוב תוכן מלא במילים הנכונות אך חסר באינפורמציה כלשהי לא יספק את מנועי החיפוש ובטח לא את הגולשים.
יש לערוך מחקר אודות מוקד העניין עליו כותבים טרם הכתיבה ולהוציא את הנקודות החשובות והמעניינות.
צורת הגשה
כמו באוכל טוב, אין זה משנה כמה טובים יהיו המרכיבים אם למנה חסרה צורה אסתטית. מאחר ואנחנו קודם אוכלים בעיניים,
ורק אחר כך עם הפה צריך לדאוג לכך שהסריקה הראשונית של העין תמצא שהתוכן שלנו ראוי לקריאה.
איך עושים זאת? על ידי ריווח בין השורות שמקל על הסריקה, הדגשות, לינקים ועוד. ככל שהטקסט יהיה רבגוני יותר כך הוא יהיה מושך יותר לעין,
כמובן שאין להגזים מפני שהצורה צריכה להגיש את הטקסט ולא להבהיל את הקורא הפוטנציאלי במבריקות שלה.
מינון
המינון הנכון של מילים אותן אנחנו מקדמים הוא כזה שיגרום לטקסט שלנו להיות מדורג במקום גבוה במנועי החיפוש ולא להיחשב על ידם כזיבול.
הנוסחא היא שהטקסט יכיל כ 3%-4% מהמילים החשובות אך בשום אופן לא יותר מ-10%.
כתיבה קידומית שיווקית היא עניין טכני אותו ניתן ללמוד כמו כל דבר אחר, ובתקופה בה כמעט כל תוכן בו אנחנו מעוניינים נמצא באינטרנט,
חבל לא להגיש את הטקסט לקורא באופן המוצלח ביותר עבורו ועבורנו המנסים לקדם אותו.