עולם הדיגיטל ההולך ומתפתח בקצב מסחרר, מאפשר לבעלי עסקים וליזמים לפתוח חנויות וירטואליות ברשת ולהשתמש בהן לצורך הכנסה צדדית או הכנסה נוספת. אם בעבר אנשים רבים היו חוששים מרכישות מוצרים באינטרנט וחשיפת כרטיסי האשראי שלהם ופרטים אישיים, כיום הדבר שונה, וזאת הודות לטכנולוגיית הסייבר ואבטחת אתרים אלו ברמה הגבוהה ביותר, המשרה ביטחון רב ללקוח ומאפשרת לו לבצע רכישות רבות ללא חשש.
רגע לפני הבנייה, עליכם לשים לב לכמה פרמטרים חשובים:
7 טיפים לבניית חנויות וירטואליות.
1. עיצוב וסידור האתר בצורה מזמינה
עיצוב וסידור מוצרי החנות – היא המפתח למשוך לקוחות לרכוש מוצרים. ממש כמו בחנות רגילה, לעיצוב יש השפעה ישירה על חווית הקניה של הלקוח. לקראת עיצוב החנות על ידי מעצב אתרים, עליכם למצוא את השילוב הנכון בין הצבעים ולדאוג כי האתר ייראה מרווח ולא עמוס מידי. לצבעים יש כוח בלתי ניתן להסבר על הנראות, כך שיש צורך להשתמש בצבעים נעימים הנותנים ללקוח חווית קניה נינוחה.
2. רושם ראשוני
רושם ראשוני, כלומר דף הבית שאליו מגיע הלקוח, הוא ללא ספק מרכיב חשוב מאוד בתהליך בניית החנות הוירטואלית. כיום ניתן לראות חנויות רבות, גם אינטרנטיות וגם רגילות, בהן יש עומס רב ובלבול, מה שמקשה על הגולש להבין לאן הוא הגיע, וגולשים נוהגים לעזוב אתרים ולעבור לאתר הבא בתור ללא שום רגשות אשם. לכן, הדף המרכזי אליו מגיע הלקוח, חייב להיות זמין וברור ומשם הוא יוכל לבחור את הקטגוריה שהוא מעוניין.
3. פוקוס וארגון האתר
חנות וירטואלית חייבת להיות קלה לניווט וללא שום הסחות דעת. פלאש מוגזם וריבוי באנרים קופצים, יכולים להקשות על הלקוח את תהליך הקניה, לכן יש לשים לב לנושא בעת בניית האתר. מעבר לכך, יש להתבונן בעיני הלקוח ולסדר לו את הקטגוריות בצורה ברורה, על מנת שהוא לא ילך לאיבוד בין השפע הרב שהאתר מציע, כך הוא יידע בדיוק איך להגיע לכל מוצר בלחיצת כפתור. כמובן שיש לציין באופן ברור את עניין המשלוחים ואת מספר הטלפון ליצירת קשר לשירות הלקוחות.
4. מבצעים והנחות
מבצעים והנחות הם ללא ספק דרך מצוינת למכור כמה שיותר ולגרות את הלקוח לרכוש מוצרים,
אך רצוי לבצע זאת בצורה נבונה כמו למשל בקטגוריה נפרדת, או בצורה בולטת שתמשוך את
תשומת ליבו של הגולש.
5. הוספת מוצרי קופה
בדומה לחנות רגילה, גם בחנות אינטרנטית ניתן לצרף מוצרי קופה הקשורים לרכישות של הלקוח,
כמו למשל – אם מדובר בחנות המציעה שמלות ערב לנשים, ניתן לצרף "מוצרי קופה" בדמות פרטי אקססוריז לנשים, או גרביונים וכן הלאה.
6. התאמת החנות למובייל
כיום מרבית הגולשים מבצעים רכישות דרך המובייל או דרך אייפדים וסמארטפונים, לכן חשוב
שהחנות הווירטואלית שלכם תתאים למובייל ותספק ללקוח חווית גלישה נעימה וברורה ממש כמו באפליקציה. יש לציין כי במידה והאתר אינו מותאם למובייל, הלקוח יתקשה לבצע רכישה ויעזוב את החנות ללא רגשות אשם כלל.
7. אמצעי תשלום נפוצים
על מנת שלא לפספס שום מכירה, מומלץ לתמוך בכל אמצעי התשלום הנפוצים הקיימים בשוק.
בשנים האחרונות ניתן לראות כי רוב החנויות הווירטואליות תומכות בכל סוגי כרטיסי האשראי, אך
חשוב לתת ללקוח גם אופציות נוספות כמו את שירות התשלומים של – PayPal, שכאמור מדובר באמצעי תשלום הבטוח ביותר לקהל הרוכשים באינטרנט. מעבר לכך, ניתן לדאוג לקהל יעד נוסף
שאינו מחזיקים בכרטיסי אשראי ולתת להם אופציה לרכוש מוצרים על ידי העברה בנקאית או
בתשלום מזומן לשליח שמביא להם את המוצר.
נשאר רק לאחל לכם הרבה מכירות ובהצלחה!
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם:
10 טיפים לשיפור יחס המרה בחנות אינטרנטית