ניהול קמפיין בחירות דיגיטלי מבוסס AI
- ניהול וקידום קמפיין בחירות ברשתות החברתיות
- קמפיין לידים לגיוס תומכים ויצירת ספר בוחרים
- כתבות יח"צ במקורות רלוונטיים נבחרים
- זימונים לחוגי בית ע"י מוקד טלמרקטינג מקצועי
- איתור תומכים ושכנוע מתלבטים
- צביעת ספר בוחרים והמרצת תומכים באמצעות AI
לעומת שנים עברו, היום מערכות הבחירות כבר מתבססות יותר ויותר, ואפילו אפשר לומר – מתבססות בעיקרן, על פעילות ענפה ברשתות החברתיות ובאינטרנט . שירותי הדיגיטל כגון: קמפיין בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל מדיה, יוטיוב ועוד, הפכו לכלי רב עוצמה בידי מנהלי הקמפיינים של המועמדים, לצד שליחת ניוזלטרים וסמסים, קמפיין טלמרקטינג בחירות וכמובן, פרסום ברדיו ופרסום בטלוויזיה.
כן, הכוח להשפיע נמצא ברשת, וכדאי גם לכם לנצל את הכלים שיש לערוצי המדיה והדיגיטל השונים להציע לכם.
ניהול וקידום קמפיין בחירות ברשתות החברתיות
אם כן, הבחירות הקרובות יתנהלו בעיקר, בזירה של הרשתות החברתיות.
קמפיין בחירות כזה בפייסבוק מאפשר למועמד למקד את הקמפיין שלו בדיוק לאזור הגיאוגרפי של היישוב שלו, ולקהל האנשים הייעודי. המיקוד והפילוח של הקמפיין, לצד מודעות מוצלחות, תקציב מתאים, ניהול נכון של הקמפיינים הממומנים, וניהול אורגני של הדף, יציף את הפיד של תושבי העיר בתכנים שאותו מועמד רוצה שהם ייחשפו אליהם, וכאן הערך המוסך הקריטי – תכנים שיעניינו את הקהל שנחשף אליו, ויהיו רלוונטיים עבורו, כך שבמרבית הזמן לא מדובר בעוד פרסומת שתחלוף על פניו של הגולש בעודו מרפרף על הפרסומים בפיד שלו.
אם אתם שואלים את עצמכם – איך כל זה ישפיע בפועל על הגולשים ואיך זה יגרום לתושבי העיר הגולשים בפייסבוק לייצר מעורבות במודעות של הקמפיין ובדף הרשמי של המועמד/ת? תשאירו את זה למערכת הפרסום המתוחכמת של פייסבוק, שיודעת איך להשיג תוצאות אמתיות בקרב המשתמשים שלה.
קמפיין בחירות בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל מדיה וכיו"ב – כמה זה יעלה לכם?
העלויות שתצטרכו להשקיע בקמפיין הממומן בפייסבוק יהיו נמוכות מאוד ביחס לתועלת שתפיקו מההשקעה, ונמוכות באופן כללי ביחס לאפשרויות הפרסום האחרות שיש בחוץ. מלבד עניין העלות, אין עוררין על יעילות קמפיין ממומן בפייסבוק ועל המידע שקמפיין כזה יודע לספק (ניתוח התנהגויות של קהל המצביעים הפוטנציאלי, כמות הקלקות, מעורבויות, מתעניינים שהשאירו פרטים, כניסות לאתר, פילוח לפי גיל מגדר ואפילו שעות פעילות ברשת, ועוד). כמו כן, ניתן לייצר רשומות נתונים של אנשים שהשאירו פרטים בקמפיין ליצירת לידים, או בדף נחיתה, ואף לעשות רימרקטינג וליצור קהלים של אנשים שנכנסו אל אתר האינטרנט שלכם, אל דף הפייסבוק שלכם, ומהם להגיע לקהלים נוספים ואיכותיים בעל מאפיינים דומים (לדוגמה, קהלי Look alike , אנשים שאוהבים את הדף שלכם וחברים שלהם).
ועכשיו ניגע בשאלת השאלות – כמה כסף זה יעלה לכם?, מה שיפה בפלטפורמות הפרסום הללו, זה שאת התקציב אתם קובעים. אנחנו כמובן נמליץ לכם על תקציב מינימאלי להשקעה, לאחר שנבחן את הנתונים שלכם, ואת מצב התחרות בתחום, כמובן שהשמיים הם הגבול, וככל שיש לכם יותר כסף להשקיע, זה יותר טוב. אבל אל תטעו לחשוב שתהיו חייבים להשקיע סכומי כסף אסטרונומיים בשביל קמפיין מוצלח, יש הרבה מאוד אפשרויות לפעול ברשתות החברתיות גם בתקציב סביר. אותו הדבר תקף גם לגוגל מדיה. גם אם נוסיף על כך את עלויות הניהול ושכר הטרחה, עדיין תוכלו להישאר במסגרת התקציב העומד לרשותכם, ולהשיג תוצאות מיטביות.
עכשיו קחו את כל המידע הזה ונסו להשוות אותו לפרסום בשלטי חוצות בעירכם שיעלו הון תועפות, או להדפסה וחלוקה של פליירים לתיבות דואר, שבעיקר ייזרקו לפח האשפה.
כמו כן, בניגוד לפרסום בשלטי חוצות אותו תצטרכו לשריין (וגם לשלם עליו) הרבה זמן מבעוד מועד, שכן על כל שטח פרסום כזה יש הרבה תחרות לקראת מערכת בחירות, ברשתות החברתיות השונות ובאתרי האינטרנט, יש לכם יד חופשית להתחיל ולסיים מתי שתבחרו.
קמפיין בחירות ברשתות החברתיות: איך מתחילים ומה עושים?
אם כן, מה הם באמת הכלים הרלוונטיים שיכולים לסייע למועמד/ת במרוץ בחירות לראשות העיר או בחירות למועצות מקומיות? איך משיגים את ההשפעה הרצויה ויוצרים הנעה לפעולה בקרב קהל הבוחרים? ומה הן האפשרויות העומדות בפניכם בעידן הרשתות החברתיות? במאמר זה ניתן תשובות לשאלות, ונסביר על מה ואיך כדאי לעשות כדי לנהל קמפיין בחירות מוצלח במדיה ובדיגיטל.
התחום הפוליטי ככלל עובר שינויים מהותיים בשנים האחרונות כאשר מדי יום עולות במוחם של אנשי יחסי הציבור, אסטרטגיות פרסום חדשות, כיום, מדובר בעיקר על שימוש בכוח העצום שיש לרשתות החברתיות ולאתרי האינטרנט.
מועמד ו/או מפלגה אשר רוצים להוביל מערכת בחירות דיגיטלית אפקטיבית ומוצלחת, יכולים להיעזר בכל הכלים החדשניים ובטקטיקות המתקדמות של עולם המדיה והדיגיטל, כדי להשיג את מטרותיהם.
ניהול קמפיין בחירות בפייסבוק יכול לכלול מספר סוגי קמפיינים (את כולם או רק אחד/שניים, תלוי בתקציב ובמס' גורמים נוספים):
1. קמפיין תפוצה להשגת לייקים לדף.
2. קמפיין מעורבות בפוסטים ובמודעות (מה שגם יוצר מעורבות בדף – שתי ציפורים במכה).
3. קמפיין לידים לגיוס תומכים שרוצים ליטול חלק פעיל במערכת הבחירות – אחר כך גם תוכלו לבצע טלמרקטינג בחירות לכל רשומות הלידים הללו, וליצור ספר בוחרים.
4. קמפיין תנועה לדף נחיתה או לאתר האינטרנט של המועמד/ת.
קידום ממומן של תוכן בגוגל מדיה לטובת קמפיין בחירות
אפשרות זו מציעה לפרסם תוכן ממומן בכל הפלטפורמות הפופולאריות שקיימות ברשת בארץ, (כמו MAKO, וואלה,YNET,גלובס, דה מרקר ספורט 5 וכן הלאה). כך תוכלו לקדם כתבות תוכן רלוונטיות, בנושאים הקשורים לבחירות לראשות העיר או בחירות למועצות מקומיות, ליצור המרצה לקלפיות, באתרים חזקים מקומיים או ארציים.
שלבי העבודה לקראת הרצת קמפיין בחירות ברשתות החברתיות ובאינטרנט
כשיש בחירות לראשות העיר, בחירות למועצות מקומיות או באופן כללי כעל הפרק עומד קמפיין בחירות חדש, הרבה לפני שתגיעו לשלב בו מבצעים טלמרקטינג בחירות תתחילו בלייצר באז במדיה.
אפיון וסדר של הנכסים הדיגיטליים – יש להתחיל בבדיקה ובהערכה של הנכסים הדיגיטליים שכבר ישנם ברשות המועמד/ת, ולבדוק האם הם איכותיים ועומדים בקריטריונים הנדרשים להרצת קמפיין מוצלח. כמו כן יש לבחון את השימוש שאפשר לעשות בהם לטובת הקמפיין. מהם נכסים דיגיטליים: עמוד עסקי בפייסבוק, קבוצות פייסבוק, אתר אינטרנט, מאגר תומכים טלפוני (לידים), מאגר כתובות דוא"ל של מתעניינים ושל תומכים, קבוצות וואטסאפ רלוונטיות וכיוצא בזאת. כאשר תהיה לכם רשימה מסודרת של כל הנכסים הדיגיטליים שברשותכם, אפשר יהיה להתחיל לעבוד באופן מסודר ויעיל, ולבדוק מה מהם שימושי לקמפיין ובמה לא ניתן להיעזר. כמובן שבמידה ואין נכסים דיגיטליים רלוונטיים, צריך לכלול בתכנית העבודה את הקמתם.
בניית תכנית עבודה מסודרת – המטרה בבניית תכנית עבודה לקמפיין פרסום במדיה ובדיגיטל, היא בכדי להציב יעדים ומטרות מדידים, שניתן יהיה לעקוב אחר התקדמות הקמפיין ותוצאותיו. מלבד יעדים ומטרות, על תכנית העבודה לכלול רשימה של בעלי התפקידים ותחומי אחריותם, וכן פירוט של הצוות המקצועי האמון על פרויקטים שונים.
הקמת נכסים דיגיטליים חדשים – אם לא קיימים נכסים דיגיטליים כנדרש לקמפיין, צריך להקים אותם בהקדם האפשרי, מומלץ כשנה טרם החודש בו ייערכו הבחירות, כדי לטייב אותם ולמקסם את השפעתם.
לימוד וחיבור של אנשי מערך הבחירות והפעילים בקמפיין לאמצעים הדיגיטליים – אנשי השטח והנהלת המטה הם הכוח האנושי אשר מניע את מטה הבחירות ומתקשר עם המצביעים. בין אם מדובר בתכנת הבחירות, עמוד פייסבוק, פרופיל אינסטגרם, מערכת לשליחת סמסים או ערוץ יוטיוב, הכרחי לחבר את כל האנשים הפעילים לאמצעים הדיגיטליים השונים לצורך תפעול שוטף ומעקב.
מומלץ לערוך סקר מוקדם ברשתות החברתיות ולפרסם מודעת סקר באתרי אינטרנט שונים, על מנת להבין מה מפריע לציבור, מה חשוב לו ומה מניע אותו.
לא אחת נתקלנו במועמדים שבטוחים כי ביישוב שלהם הבעיה העיקרית שמטריה את תושבי העיר היא נראות העיר או החינוך בעיר. דעו כי במרבית הפעמים לאחר שמתבצע סקר ראשוני, מגלים כי דווקא תחומים בהם המועמד בחר שלא להתרכז, מטרידים את הציבור. זיהוי מוקדם ואפיון נכון של מצוקה או בעיה, והצגת פתרונות הולמים למצב, יעזור מאוד בהכנת תכנית עבודה ייעודית שתגרום למעורבות רבה של ציבור הבוחרים בקמפיין הבחירות, למעקב אחרי המועמד, ליצירת ספר בוחרים ולבסוף – לתמיכה בו.
מתמודדים בבחירות למועצה המקומית או לרשות המקומית? בואו אלינו לפגישת ייעוץ!
לקבלת מידע נוסף – השאירו פרטים או התקשרו