ניהול מוניטין ברשת האינטרנט, מיתוג ודחיקת תוצאות שליליות
- הדחקת אזכורים שליליים בגוגל
- פעילות נקייה בשקיפות מלאה עם הלקוח
- הפצת כתבות יח"צ באתרים מובילים
- יצירת אתרים, פרופילים ברשתות חברתיות, יוטיוב
קבלו הצעת מחיר משתלמת
מהי המשמעות של ניהול מוניטין ברשת? המונח מתייחס לשיפור מוניטין ולנראות של העסק שלכם, באינטרנט – במדיות השונות, ברשתות החברתיות, בגוגל, ביוטיוב, טיפול באזכורים שונים הקשורים אליכם, ברשת האינטרנט.
במאמר זה אספנו לכם כמה טיפים שיקנו לכם מושג לגביי העבודה על ניהול המוניטין של העסק שלכם, בדגש על גוגל.
ניהול מוניטין (ORM – Online Reputation Management) הוא תחום חם ומבוקש מאוד, בעיקר בשנים האחרונות. יותר ויותר עסקים, וגם אנשים פרטיים, מוצאים את עצמם במצבים לא סימפטיים כשחיפוש העסק בגוגל מעלה תוצאות מביכות ולא רצויות. היום, זה כבר דבר מובן מאליו שלפני כל פעולה שאנו מבצעים, כל רכישה כל פניה לעסק כלשהוא, אנחנו קודם כל מחפשים עליו מידע בגוגל ובפייסבוק . קרוב לוודאי שהלקוחות שלכם יעשו חיפוש קצר בגוגל על כדי לקבל כמה שיותר מידע עליכם.
דוגמאות לתוצאות חיפוש שליליות שיש לטפל בהן:
- מאמר שלילית או שכולל אזכור בהקשר לא מחמיא באתר חזק כמו למשל אתר חדשותי
- ביקורת שלילית שפורסמה בנוגע ל- מוצר/שירות/קניין רוחני
- תוצאות של פסקי דין שונים שגלויים לציבור (כמו באתר 'תקדין')
- תוצאה של דיון שלילי מתוך פורום כלשהו
- תוצאה של פוסט שלילי בבלוג
- סרטונים שליליים לגביכם שפורסמו ביוטיוב ועולים בתוצאות החיפוש
- ויש עוד ועוד…
ניהול מוניטין ברשת – בחיפוש השם שלי עולות בגוגל תוצאות שליליות ובעיתיות! איך מטפלים בזה?
למה מלכלכים עליכם ככה? שאלה טובה. תמיד יהיו מי שיחליטו להעלות ביקורת שלילית, לתת כוח לאזכור שלילי או מי שיחליט לעשות שיימינג, כי מסיבה אישית או כללית הוא החליט לשים אתכם על הכוונת שלו. נכון, מדובר במצב לא נעים בלשון המעטה, ומעבר לאי הנעימות, המוניטין השלילי הזה יכול לפגוע במוניטין החיובי ברשת, וכמובן, להרחיק מכם לקוחות, ולפגוע בפעילותכם העסקית. לא בכל אופן, לא הכל שחור – יש מה לעשות בנידון וניתן להשפיע על התוצאות בגוגל (בין היתר על ידי קידום אורגני).
החדשות הפחות טובות, זה שסביר שזה ייקח הרבה זמן ויצריך מכם הרבה מאוד סבלנות. הרבה מאוד תלוי בחומרת המצב, משמע: תלוי מאוד כמה אזכורים שליליים עולים בדף הראשון בגוגל כשמחפשים את השם שלכם, ועד כמה האזכורים האלה חזקים (למשל – סוגי האתרים שמופיעים עם האזכור השלילי).
אם במיקומים הראשונים על השם שלכם מופיעה כתבה לא מחמיאה מאתר חזק כמו TheMarker, Walla או Ynet זה יכול לקחת הרבה מאוד זמן להדחיק את התוצאה הזו לדף שני בגוגל (אשר אליו כבר מגיע אחוז מזערי מהגולשים). אם מדובר רק על תוצאות מאתרים שוליים, זה יהיה פחות מסובך.
איך ניהול מוניטין ברשת בעצם עובד?
כאשר שם העסק שלכם או שמכם הפרטי עולה בהקשרים נגטיביים בתוצאות העליונות בגוגל, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לדאוג לקידום תוצאות חיוביות ורצויות, שיבואו על חשבון אותן תוצאות שליליות. בפועל זה מעין קידום אורגני רק בהפוך על הפוך – במקום לקדם אתר יחיד על ביטויים רבים (מונחי מפתח) כאן נקדם הרבה תוצאות על ביטוי אחד בלבד או כמה ביטויים בודדים.
במקרים בעייתיים וכמובן באלו שבעייתיים במיוחד כשעולות הרבה תוצאות שליליות מאוד ממקורות חזקים, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להיעזר בגורם מקצועי. בשביל זה אנחנו כאן!
דברים שצריך לבדוק:
האם התוצאות השליליות מופיעות באתרים או פורטלים גדולים ומוכרים?
האם שם החברה שלכם, או שמכם עולה בכותרת התוצאה?
כמה תוצאות עולות בגוגל ב חיפוש שם העסק עם מרכאות?
האם עולות תוצאות וידאו – סרטונים מיוטיוב?
5 דרכים בסיסיות לטיפול במוניטין שלילי באינטרנט
1. חיזוק נוכחות חיובית ברשתות החברתיות – אם עדיין לא אין לכם דף פייסבוק לעסק, צרו דף עם שם החברה ודאגו לרשום את השם כפי שמחפשים אותו בגוגל. הדומיין של פייסבוק הוא חזק וסמכותי מאוד, ובמקרים בהם יש תחרות נמוכה או בינונית, אפשר לקדם עמודי פייסבוק ולהגיע להופיע בין התוצאות הראשונות. דף פייסבוק זה נכס אינטרנטי לכל דבר ועניין ואפשר לבצע גם עליו פעולות אופטימיזציה, אמנם יש די הרבה מגבלות, אבל זה אפשרי.
2. ערוץ יוטיוב שכידוע שייך לגוגל – סרטוני יוטיוב מקודמים יפה בתוצאות לפי חיפושים מסוימים. יש לוודא שהשם הרצוי מופיע בשם ערוץ היוטיוב, בתיאור הערוץ וכן בסרטונים שמועלים לערוץ בצורה מתאימה.
3. נכסים אינטרנטיים חברתיים נוספים – על אותו עיקרון צרו עמודים ופרופילים ברשתות חברתיות ועדכנו את הביטוי הרצוי בכל שדה עיקרי (שם-כותרת, אודות, תיאור ועוד) ושתפו את הנכס ברשתות החברתיות השונות. עמודי פייסבוק ותוצאות מערוצי מיוטיוב עובדים נהדר.
4. הקימו בלוגים חינמיים – ישנם די הרבה פלטפורמות שאפשר להשתמש בהן למטרה שלנו כאן, תפוז, סלונה, קפה דה מרקר, Google sites ,Wordpress.com,, Tumblr ורבים נוספים. אם אתם מתמודדים עם תחרות קשה, הבלוגים האלה יכולים גם לעזור בחיזור פרופילים או נכסים אחרים שנושאים את השם שלכם, זאת על ידי הכנסת קישורים חיצוניים בהם. כמובן יש לציין כי לא מספיק לפתוח בלוגים, חובה גם לתחזק אותם ולפרסם בהם תוכן.
5. לפעול באופן ישיר – אם יש אפשרות כזו, אפשר תמיד לבקש מהגורם האמור להסיר את הערך שיוצר את הבעיה. נכון שבמידה ומדובר בתוצאה מאתר חדשות, הסיכוי שישתפו אתכם פעולה הוא אפסי.. אבל אם מדובר במקור זניח – כדאי לנסות.
6. להקדים תרופה למכה – נוכחות דיגיטלית היא עניין חשוב ומומלץ לדאוג מלכתחילה לטיפול מונע, ומראש למזער נזקים של תופעות שליליות כאלה ואחרות. לפעמים יש אזכורים שליליים שאין בהם צל של אמת או שמדובר בסילוף האמת (אלו מקרים ברמת הוצאת דיבה, פסקי דין, בלבול בין זהויות וכיו"ב). על כן, חשוב לתחזק מצב בו השליטה על שם העסק שלכם או על שמכם היא מרבית ככל הניתן.
כי לא תמיד תוכלו למנוע מאתרים גדולים וסמכותיים לפרסם עליכם כתבה שלילית – שכמובן תעלה באופן ישיר בתוצאות הראשונות בגוגל, אבל כן יהיה לכם בסיס חזק ואיתן ומכלול כלים אפקטיביים להילחם בדבר.
אם אתם רוצים לטפל במוניטין של שמכם ברשת, ולהעלים תוצאות שליליות (לפחות למזער נזקים ככל שניתן) צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם באופן מקצועי – פגישת ייעוץ ראשונית ללא כל התחייבות. התקשרו עכשיו 0737-282930 או השאירו פרטים >>